2020-10-05 09:01Pressmeddelande

Wapnö Gård vinnare i kategorin MJÖLK i Årets Bonde 2020

Vinnaren i kategorin Mjölk i Årets Bonde 2020:

Wapnö Gård

"Mejeri, slakteri, bryggeri och saluhall; få lantbrukare i vårt land kan konkurrera med Wapnö Gårds vilja att ta ansvar från jord till bord. Här driver man ett lantbruk som ser till hela kretsloppet, som dessutom står upp och agerar ledare och förebild för många andra med liknande höga ambitioner. Vinnaren i kategorin MJÖLK i Årets Bonde 2020 går sin egen väg; med en stor portion kunskap, passion och bångstyrig envishet."

Lennart E Bengtsson, VD på Wapnö

Årets Bonde består av sex kategorier i vilka vi utser en vinnare i varje kategori, dessa vinnare gör sedan upp om titeln Årets Bonde 2020 som avgörs den 26 oktober i Malmö.
Vi utser vinnare i följande kategorier:

• Mjölk
  • Spannmål
  • Kött
  • Frukt & Grönt
  • Eko & Innovation
  • Fisk & Skaldjur

ÅRETS BONDE är ett initiativ med syfte att lyfta Sveriges primärproducenter och bidra till att öka efterfrågan på hållbar mat och dryck från Sverige. Nyckelorden för Årets Bonde är Hållbarhet, Innovation och Matkvalitet.

Årets Bonde presenteras i samarbete med:

Om Bergkvist Publishing

Bergkvist Publishing AB är en gastronomisk kommunikationsbyrå som ger ut magasin, genomför events, arrangerar tävlingar samt skapar nätverk och mötesplatser för den offentliga gastronomin, livsmedelsindustrin och krogbranschen. Bergkvist Publishing innefattar varumärkena: Restaurangvärlden, Magasin Måltid, 360°Eat Guide, 360°The Collection, Årets Bonde, White Guide Green samt White Guide Junior & Senior.