2019-08-12 14:39Pressmeddelande

Spelstudion Hazelight väljer medarbetarportal från Benify

Hazelight-valjer-medarbetarportal-fran-BenifyHazelight väljer medarbetarportal från Benify

Spelstudion Hazelight växer, och väljer nu att investera i en medarbetarportal från Benify för att kunna erbjuda sina anställda ett brett och lättillgängligt förmånsutbud. Därmed stärker Hazelight sin position som attraktiv arbetsgivare i en bransch med hårt konkurrens om de bästa talangerna.

Hazelight, som grundades av regissören Josef Fares 2014, ligger bland annat bakom spelsuccén A way out. Bolaget har idag cirka 50 anställda, varav de allra flesta arbetar med spelutveckling i någon form, till exempel som programmerare, grafiker och animatörer.

– Hazelights mål och vision är att alltid gå vår egen väg och utmana branschen genom att driva det fria kreativa spelskapandet till nivåer som ingen har sett förut. Med Benifys hjälp kommer vi att kunna låta våra medarbetare ta del av en uppsjö av möjligheter och nyttja sina förmåner på det sätt som passar dem allra bäst, säger Oskar Wolontis, studio manager på Hazelight.

För att fortsätta ligga i framkant i branschen behöver Hazelight kunna locka till sig och behålla de mest eftertraktade talangerna.

– Vi kommer alltid att leta efter de bästa, mest passionerade och kreativt frisläppta spelutvecklarna för att bli en del av vårt team. Därför känns den här investeringen som ett naturligt steg att ta för oss, förklarar Oskar Wolontis.

Att ett bolag i Hazelights storlek köper in en portal från Benify kanske förvånar dem som främst förknippar förmånsleverantören med större bolag och organisationer. Bland de över tusen kunderna i Sverige finns dock arbetsgivare i alla format:

– Omkring 900 av våra 1500 kunder utgörs idag av företag med 100 anställda eller färre, säger Alexandra Svensson, som är chef för Benifys team av kundansvariga för just mindre bolag.

Om Benify

Benify är ett snabbväxande HR-techbolag som hjälper ledande arbetsgivare världen över att hantera sina personalförmåner och stärka sitt employer brand. Med mer än 1 500 kunder och över en miljon användare har Benifys prisbelönta, molnbaserade lösning revolutionerat hur moderna arbetsgivare engagerar sina medarbetare. Grundat 2004 med huvudkontor i Stockholm har Benify idag mer än 400 medarbetare fördelade på tio internationella kontor. Läs mer på benify.se

Marketing Requests
Marketing & Communication