2020-07-03 05:55Pressmeddelande

Nya skattefria gåvan: nu som förmån via Benify

Förmån på datorFörmån på dator

Först kom beskedet att arbetsgivare kan ge sina medarbetare en extra skattefri gåva från 1 juni och fram till årsskiftet. Nu meddelar HR-techbolaget Benify att denna ”sommargåva” kan erbjudas som personalförmån i form av ett flexibelt presentkort via företagets plattform.

Beslutet om den nya skattefria gåvan, värd max 1000 kronor, togs gemensamt av regeringen, Centerpartiet och Liberalerna. Syftet är dels att stötta landets näringsliv efter en vår präglad av coronapandemin, och dels att ge arbetsgivare möjlighet att visa extra uppskattning för sina medarbetare.

Ny förmån i samarbete med Zupergift
Efter beslutet har intresset varit stort bland landets arbetsgivare. För att möta efterfrågan har Benify inlett ett samarbete med Zupergift, som tillhandahåller presentkort som kan nyttjas hos en mängd återförsäljare. Resultatet är en helt ny personalförmån där presentkort från Zupergift kan kopplas till Benifys plattform. Därmed får över tusen svenska arbetsgivare möjlighet att ge sina medarbetare en gåva med stor valfrihet, utan att det innebär någon extra administration.

Såhär säger Erik Nordin, affärsutvecklare i Benifys förmånsteam:

– Det är roligt att så många arbetsgivare vill ge sina medarbetare något extra i dessa tider. Vi har jobbat för fullt med att bygga den tekniska lösningen för detta, och är väldigt stolta över resultatet. Vi är säkra på att den här förmånen kommer att uppskattas av både arbetsgivare och medarbetare, inte minst eftersom Zupergift har ett så brett utbud att välja mellan.

Läs mer i det här blogginlägget om sommargåvan som personalförmån.

Kontaktperson:

Bild av Eric Nordin Business Developer & Sustainability Strategist på Benify

Erik Nordin, affärsutvecklare Benify
erik.nordin@benify.com

Om Benify

Benify är ett snabbväxande, oberoende techbolag inom HR som hjälper företag och organisationer runtom i världen att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke genom att samla och synliggöra förmåner och kompensationserbjudanden. Ökat medarbetarengagemang, effektivare kommunikation och minskad administration är några av de effekter som har fått över 1 500 arbetsgivare att välja Benify som partner för sitt strategiska HR-arbete sedan starten 2004. Idag har mer än 2 miljoner slutanvändare tillgång till Benifys molnbaserade förmåns- och kompensationsplattform. Benify är verksamma globalt med ca 400 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på benify.se

Ylva Eriksson
Director of Marketing & Communication