2019-11-06 12:38Pressmeddelande

Lidl Sverige satsar på sina medarbetare tillsammans med Benify

Lidl startar samarbete med BenifyLidl startar samarbete med Benify

Att Lidl är på frammarsch lär inte ha undgått någon. Butikerna blir fler, nytt huvudkontor och centrallager invigs – och nu lanserar livsmedelskedjan en medarbetarportal från Benify. De drygt 4200 medarbetarna i Sverige kan därmed ta del av fler och mer lättillgängliga personalförmåner.

Sveriges snabbast växande livsmedelskedja Lidl närmar sig målet att ha 200 butiker i hela landet, från norr till söder. I november invigs ett nytt centrallager i Örebro och våren 2020 är det dags för inflytt i ett nybyggt huvudkontor i Barkarby utanför Stockholm.

Investeringen i en ny medarbetarportal för företagets drygt 4200 medarbetarna är en del av en större satsning på att göra Lidl till branschens bästa arbetsgivare, berättar Lidl Sveriges HR-direktör Helena Erlingsjö i ett pressmeddelande.

Portalen kommer att förändra hur företaget arbetar med förmåner:

Lanseringen av portalen är ett sätt för oss att digitalisera våra processer kring medarbetarförmåner och göra förmånerna mer överskådliga, tillgängliga och transparenta. Vi vill också skapa möjligheter att erbjuda ännu fler förmåner än vi redan gör idag.

Helena Erlingsjö - HR-direktör Lidl Sverige

Jimi Guldstrand, Head of Key Account Management på Benify, är glad att få välkomna Lidl Sverige som ny kund:

- Vi ser fram emot att samarbeta med Lidl Sverige och bidra med våra verktyg och vår expertis för att stötta dem i sin ambition att vara branschens bästa arbetsgivare.

I medarbetarportalen kommer Lidl Sveriges anställda bland annat att kunna ta del av e-lönebesked och personalrabatter, men även digital pensionsrådgivning från Benifys systerbolag Lifeplan.

Lidls sätt att värdera medarbetare som sin absolut viktigaste resurs är en syn som vi delar fullt ut, och vi kommer att lägga stort engagemang på att hjälpa Lidl att förmedla detta.

Jimi Guldstrand - Head of Key Account Management Benify

Kontakt:
Jimi Guldstrand, Head of Key Account Management på Benify
jimi.guldstrand@benify.com, +46 723 87 25 15

Om Benify
Benify grundades 2004 och är idag branschledande i Sverige inom förmåner och kompensation. Över en miljon anställda i såväl privat som offentlig sektor har tillgång till en medarbetarportal från Benify. Läs mer på benify.se

Om Benify

Benify is one of the world’s leading independent providers of digital HR and employee solutions and services. Benify’s award-winning digital engagement platform makes it easier for employers to attract, reward and retain employees through a personalised employee experience. Benify sets the global standard for raising employee satisfaction, loyalty and performance. Millions of employees enjoy access to a Benify´s tailored portal every day via desktop and mobile app. Our portal is accessible anywhere, anytime, making it easier for employees to engage with their total employment reward beyond simply their salary with clear overviews, as well as the ability to order attractive benefits, and participate in surveys and so much more. The result? Happier and more engaged employees with increased loyalty, performance and profitability across your business.

Ylva Eriksson
Director of Marketing & Communication