2019-01-24 08:20Pressmeddelande

Joakim Alm ny vd för Benify

joakim-markus-benifyBenifys nya vd Joakim Alm (t.v.) tillsammans med föregångaren och medgrundaren Markus Kullendorff.

Joakim Alm har utsetts till ny vd och koncernchef för Benify. Han har lång erfarenhet av internationellt ledarskap, försäljning och produktutveckling av plattformar för olika typer av tjänsteförmåner, pensioner och försäkringar och av att hjälpa företag att bli mer attraktiva arbetsgivare.

Joakim rekryterades till Benify som kommersiell strategichef 2017. Han efterträder Markus Kullendorff, som lämnar rollen efter 15 år som vd. Markus, som är en av Benifys grundare, finns kvar i bolaget som delägare, rådgivare till ledningsgruppen i särskilda strategiprojekt och som aktiv styrelseledamot.

”Vi är väldigt glada för att Joakim Alm blir Benifys nästa vd. Han bidrar med ett inspirerande ledarskap, resultatfokus och med ett starkt driv att utveckla vårt erbjudande och våra produkter. Efter ett väldigt framgångsrikt 2018, tar vi tar nästa steg i vår tillväxtresa. Joakim har rätt profil, egenskaper och erfarenhet för att leda det arbetet”, säger Markus Kullendorff, grundare och avgående vd.

markus-kullendorff-benify

”Jag är stolt och glad över förtroendet att få leda Benify som så tydligt hjälper företag att stärka relationen till sina medarbetare. Benify är ett resultat av ett imponerande entreprenörskap av Markus och hans medgrundare Andreas Nyberg och Åke Lundén och del av det svenska tech-undret. Jag ser fram emot att ta nästa steg i Benifys utveckling tillsammans med våra 400 medarbetare. Högst på agendan står internationell expansion och att fortsätta utveckla våra tjänster för att skapa mer värde för våra kunder”, säger Joakim Alm.

joakim-alm-benify

”Markus har som medgrundare och vd varit den drivande kraften bakom Benifys expansion och skapandet av en internationell branschledare inom medarbetarförmåner. Å styrelsens vägnar, vill jag tacka Markus för hans engagemang och insatser. Benify står väl rustat inför framtiden, och erbjuder en skalbar plattform som Joakim och hans team kommer att utveckla och växa. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med både Joakim och Markus,” säger Jussi Wuoristo, partner på Vitruvian Partners.

Joakim Alm har tillträtt som vd.

Om Benify

Benify är ett snabbväxande, oberoende techbolag inom HR som hjälper företag runt om i världen att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke genom att samla och synliggöra förmåner och kompensationserbjudanden. Genom en molnbaserad förmåns- och kompensationsplattform, skapar Benify medarbetarengagemang hos mer än 1,500 företag. Vår plattform hjälper medarbetare att få en samlad överblick över förmåner och ersättningar, vilket underlättar administrationen kopplat till arbetslivet, genom hela arbetslivet. Benify har huvudkontor i Stockholm och har hjälpt företag att stärka sitt strategiska HR-arbete sedan 2004. Benify har 400 medarbetare och är verksamma globalt. För mer information, besök www.benify.se

Ylva Eriksson
Director of Marketing & Communication