2023-04-18 07:15Pressmeddelande

Benify ingår partnerskap med Adyen – erbjuder ny betallösning på svenska marknaden

Benify ingår partnerskap med Adyen

Benify erbjuder ett brett utbud av friskvårdsförmåner till över 1 miljon användare i Sverige. För att kunna erbjuda en betallösning för alla typer av medarbetare tar de nu nästa steg och kommer erbjuda direktbetalning som alternativ tillsammans med Adyen. Benify har utökat betalningsalternativen och framöver kommer medarbetaren kunna välja att betala sina friskvårdsförmåner utöver eventuellt friskvårdsbidrag direkt i plattformen med kort eller via löneavdrag, hos flera leverantörer.

Joakim Alm, vd på Benify, ser många fördelar med det nya samarbetet:

Det här är något som gynnar våra kundföretag, deras medarbetare och förmånsleverantörer. Våra kunder och medarbetare får ännu fler alternativ och väljer den betalningsmetod som passar dem bäst.

Även Adyens VD för Norden & Baltikum, Tobias Lindh, ser positivt på lösningen:

Benify är verksamma inom en spännande sektor som kan dra stor nytta av att arbeta mer med sin struktur för betalningar. Med hjälp av Adyens plattform kan Benifys kunder tillgodose behoven av alla sina anställda - från den fast anställda lokala hjälten till den internationella projektanställda kollegan med helt andra förutsättningar och preferenser för att betala, säger Tobias Lindh, VD för Adyen i Norden & Baltikum.

Om Adyen:
(AMS: ADYEN) är fintechplattformen som används av många av världens ledande företag. Genom att erbjuda end-to-end-betalningar, datadrivna insikter och finansiella produkter i en och samma, globalt fungerande lösning, hjälper Adyen företag att nå sina mål snabbare. Adyen har kontor i flera olika länder och arbetar med företag som Facebook, Uber, H&M, Åhléns och Elgiganten. Läs mer på https://www.adyen.com/sv_SE/.

Om Benify

Benify är ett snabbväxande, oberoende techbolag inom HR som hjälper företag och organisationer runtom i världen att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke genom att samla och synliggöra förmåner och kompensationserbjudanden. Ökat medarbetarengagemang, effektivare kommunikation och minskad administration är några av de effekter som har fått över 1 500 arbetsgivare att välja Benify som partner för sitt strategiska HR-arbete sedan starten 2004. Idag har mer än 2 miljoner slutanvändare tillgång till Benifys molnbaserade förmåns- och kompensationsplattform. Benify är verksamma globalt med cirka 500 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på benify.se

Joakim Alm
Joakim Alm