2015-08-25 07:20Pressmeddelande

BCA Vehicle Remarketing stärker nu upp det svenska teamet med ny IT-chef

null

Baris Türkoglu har rekryterats som ny IT-chef till BCA Vehicle Remarketing och tillträdde sin tjänst under augusti månad. Baris Türkoglu kommer närmast från Citroën Skandinavien där han verkat sedan 2002. Baris Türkoglu uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet mellan BCA Europa och BCA Sweden.

”Vi hade många intressanta och kompetenta sökande till tjänsten som IT-Chef och valde Baris Türkoglu i en mycket hård konkurrens.” säger Jonas Ramnek, VD i Sverige på fordonsauktionsföretaget BCA Vehicle Remarketing.

”Målet för IT-avdelningen är att vidareutvecklas utifrån nyttan för verksamheten och kunderna. Med flexibla och smarta digitala lösningar ska vi göra vardagen enklare för kunderna och BCA.” säger Baris Türkoglu, IT-chef i Sverige på fordonsauktionsföretaget BCA Vehicle Remarketing.

För ytterligare information kontakta:

Jonas Ramnek, VD, BCA Vehicle Remarketing

Tel: 0701-620 120 eller e-post: jonas.ramnek@bca-bilauktion.seHemsida: http://www.bca-europa.com

Om BCA Vehicle Remarketing AB

BCA Vehicle Remarketing har mer än 70 års erfarenhet av auktionsmarknaden för fordon. Sedan starten 1946 och fram till idag har BCA varit ledande inom denna del av bilmarknaden. Med 50 defleet och remarketingcenter är BCA Europe den i särklass största auktionsgruppen i Europa. BCA har en årsomsättning på över 45 miljarder SEK och har ca 4 000 anställda. BCA har ett nära samarbete med bilfabrikerna, importörerna, uthyrnings-, leasing- och finansieringsbolag samt vagnparksägare, kommun och stat. BCA håller årligen över 8 000 auktioner i hela Europa och hanterar varje år över 1,4 miljoner begagnade bilar. I Sverige är BCA Vehicle Remarketing etablerade sedan 2005. Vi har tre anläggningar (Göteborg, Malmö och Södertälje) som hanterar cirka 14 000 fordon.