2019-08-29 06:52Pressmeddelanden

Atteviks.se nominerad

Atteviks.se nominerad till både Svenska Designpriset och Svenska Publishingpriset.

I dagarna har vår nya webbplats Atteviks.se belönats med två nomineringar: dels i Svenska Designpriset, dels Svenska Publishingpriset. Svenska Designpriset är en prestigfylld tävling i design - öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och inom liknande kreativa områden. Omröstningen startar den 2 september. Finalen går av stapeln den 17 oktober. Läs gärna mer om Svenska Designpriset. Svenska Publishingpriset å andra sidan är en årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker – på svenska eller engelska. Finalen är 5 november. Du kan också läsa mer om Svenska Publishingpriset här.

Atteviks nya webbplats har tagits fram av PS kommunikation som stått för design och deras samarbetspartner Crossnet som ansvarat för den tekniska delen i samarbete med Atteviks inhose marknadsavdelning.

Atteviks.se är en modern webb som fungerar bra i olika enheter där besökare enkelt kan hitta nya såväl som gamla bilar. Vi har även tagit fram en lösning där vi ”äger” bildatan och administrerar den på ett användarvänligt sätt. Därtill har en rad olika flöden automatiserats och förenklats - från externt till internt innehåll/data. Det har även tagits fram ett socialt intranät.

– Vi är väldigt nöjda med samarbetet med PS Kommunikation och Crossnet som varit lyhörda och flexibla för våra behov, säger Nicklas Arvidsson.

Om Atteviks

Atteviks grundades 1945 av Sigvard Attevik och drivs i dag av tredje generationens Attevikare. Företaget är en av Sveriges större privata återförsäljare av märkena VW, Audi, Seat, Skoda och Scania. Atteviks är en modern koncern med verksamhet på åtta olika orter i Småland. Detta har skett genom målmedveten satsning på egen lönsamhet och kloka uppköp av andra bilföretag i regionen. Verksamheten är uppdelad i två försäljningsbolag: personvagnar och lastvagnar. Moderbolaget Atteviks Bil har sitt säte i Jönköping.

Nicklas Arvidsson
Kommunikationsansvarig