2022-04-19 09:52Pressmeddelande

Slutsålt på Sveriges ledande mässa för bygg & anläggningsbranschen!

Med en slutsåld utställningsyta på över 50.000kvm, fler än 800 kommande maskinnyheter och ett uppdämt behov efter att träffas, har en fin grund lagts för att Svenska Maskinmässan den 2-4 juni 2022 återigen kommer att bli en succé!

- Mässan har en kvalitetsstämpel i branschen, denna ska vi förvalta och självklart utveckla vidare. Med en pandemi som satte stop för genomförandet 2020 är nu behovet av att träffas större än någonsin, säger Gabriel Börjesson, mässansvarig.

Under mässans första dag (2 juni) besöks och invigs mässan av Byggföretagens vd, Catharina Elmsäter-Svärd, som ser mötesplatsen som en viktig del för att gemensamt kunna diskutera branschfrågor.

- Stigande materialpriser, cementkrisen och svagare hushållsekonomier är tre frågor som just nu oroar många företagare i byggbranschen. Det gör att det är viktigare än någonsin att vi i branschen träffas för att dela kunskap och erfarenheter, säger Catharina Elmsäter-Svärd, vd för Byggföretagen.

Björn Bäckström, vd MaskinLeverantörerna, ser även han fram emot 2022 års stora maskinhändelse som han gått och väntat på i flera år!

- I fyra år har vi och våra medlemmar väntat på att få träffas igen på Solvalla. Vi är alla enormt förväntansfulla och satsar stort för att årets mässa kommer bli den bästa någonsin. Särskilt kul är att allt fler företag vill ställa ut hos oss – ett mycket gott betyg anser vi som skapat mässan. Jag hoppas och tror verkligen att såväl utställare som besökare kommer att bli nöjda med 2022 års upplaga av Svenska Maskinmässan.

Fakta Svenska Maskinmässan

När: 2-4 juni 2022
Var: Solvalla, Stockholm
Utställare: Sveriges ledande leverantörer av mobila maskiner och redskap. Alla är medlemmar i branschorganisationen MaskinLeverantörerna.
Arrangör: MaskinLeverantörerna i samarbete med eventbolaget At Event Sweden AB, i samråd med Maskinentreprenörerna.
Övrigt: Fri entré, fri parkering, goda kommunikationer med flyg, tåg, buss, taxi och bil. Flera restauranger med stort utbud.

Läs mer om Svenska Maskinmässan på www.maskinmassan.se

Kontakt:
Gabriel Börjesson, mässansvarig, telefon 0708-80 80 57 e-post:
gabriel@at-event.se

Björn Bäckström, VD MaskinLeverantörerna, telefon 08-508 938 83 e-post: bjorn.backstrom@maskinleverantorerna.se

Om At Event Sweden

Tillsammans har vi på At Event över 60 års erfarenhet av att skapa kvalitativa evenemang med kunden i fokus. Vi arrangerar allt från små konferenser till storskaliga mässor på 55.000m2. Genom lyhördhet till våra kunders behov erbjuder vi helhetslösningar som överträffar våra kunders förväntningar.