2024-03-13 08:17Pressmeddelande

Eriksberg Boat Show flyttas till våren 2025

Header EBS 2025

Mäss- och eventarrangören At Event Sweden har beslutat att senarelägga genomförandet av sin egen mässa Eriksberg Boat Show till april 2025. Anledningen är den lågkonjunktur som skapat en ekonomiskt svår situation för stora delar av båtbranschen.

At Event Sweden presenterade i slutet av 2023 att de går in som ny arrangör till Eriksberg Boat Show. At Event har tidigare genomfört både stora fackmässor och mindre publika evenemang, samt driver sedan flera år tillbaka Eriksbergshallen. Senaste tillskottet för bolaget var rollen som driftansvarig för Eriksbergshallens motsvarighet i Stockholm – Nacka Strand Möten och Event. Eriksberg Boat Show blev en bra addition i deras varumärkesportfölj och de såg många synergier med andra mässor de arrangerar i Eriksbergshallen.

- Vi förvärvade mässan med ambitionen att leverera en bra och uppskattad mötesplats. Vi är själva båtintresserade och tycker att EBS är ett spännande koncept när övriga stora mötesplatser arrangeras inomhus. Vi har dock under dessa få månader som ny ägare upplevt att branschen har lidit, både stort och smått, av den lågkonjunktur vi haft nu en längre tid. Vi anser därför att arrangera Eriksberg Boat Show i år hade blivit fel gentemot våra utställare. Genom att flytta mässan till april 2025 ger vi oss själva och branschen möjligheten att skapa en mässa tillsammans så som vi vill ha den, säger Ola Lundqvist, mässansvarig för Eriksberg Boat Show.

Fakta Eriksberg Boat Show

När: April 2025Var: Eriksbergsdockan, Göteborg

Utställare: Sveriges ledande leverantörer och återförsäljare inom båt- och båttillbehörsbranschenArrangör: At Event Sweden ABÖvrigt: Fri entré, fri parkering, goda kommunikationer med buss- och båthållplats i anslutning till mässan. Flera hotell och restauranger i omnejd.

Läs mer om Eriksberg Boat Show på http://www.eriksbergboatshow.se

Kontakt:

Ola Lundqvist, mässansvarig,
Telefon 0708-80 80 90E-post: ola@at-event.se​Gabriel Börjesson, VD At Event Sweden,​Telefon 0708-80 80 57E-post: gabriel@at-event.se

Om At Event Sweden

Tillsammans har vi på At Event över 60 års erfarenhet av att skapa kvalitativa evenemang med kunden i fokus. Vi arrangerar allt från små konferenser till storskaliga mässor på 70.000m2. Genom lyhördhet till våra kunders behov erbjuder vi helhetslösningar som överträffar våra kunders förväntningar.

Gabriel Börjesson
VD, Mässansvarig