2019-12-17 14:00Nyheter

Nyheter i ledningsgruppen för Arriva Sverige

Arriva Sverige AB har anställt Håkan Skog som ny Commercial Director efter Gustav Nilsson, som lämnar Arriva för att börja på IK Investment Partners.
Samtidigt blir Anders Frykman ordinarie direktör för division buss efter att ha haft den rollen som tillförordnad sedan i februari i år.

Håkan Skog har anställts som ny Commercial Director för Arriva Sverige AB. Han kommer närmast från ISS A/S där han har varit Head of Business Development Key Accounts. Innan ISS arbetade Håkan som konsult i Sverige och utomlands. Håkan kommer att ansvara för Arrivas anbudsavdelning med ett tydligt fokus på att fortsätta det framgångsrika arbete Gustav Nilsson drivit de senaste åren.

Håkan har examina i teknisk fysik och elektroteknik från Linköpings universitet och företagsekonomi från Stockholms universitet.

Håkan tillträder sin nya tjänst 1 mars 2020.

Den 1 januari övergår den tillförordnade tjänst som Anders Frykman har haft som direktör för bussdivisionen, till att bli ordinarie.

Om VR Sverige

Arriva är en av de största leverantörerna av persontransporter i Europa, med över 53 000 anställda och levererar 2 miljarder resor per år över 14 europeiska länder. I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 400 medarbetare, 800 bussar, 140 tåg och 50 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka. Vi är en del av Deutsche Bahn (DB), ett av världens ledande passagerare- och logistikföretag, och ansvarar för DB: s regionala persontransporter utanför Tyskland. Arriva har, förutom i Sverige, verksamhet i Tjeckien, Kroatien, Danmark, Ungern, Italien, Nederländerna, Polen, Portugal, Serbien, Slovakien, Slovenien, Spanien och Storbritannien.

Christer Ekelund
Christer Ekelund