2016-04-12 16:10Pressmeddelande

Idag slogs portarna upp för Apoteksgruppens 173:e apotek!

null

De tre farmaceuterna Matti Yacob, Ahmed Abdulhamed och Asaad al Zubaydi som tidigare äger apotek i Sundsvall och Rotebro öppnade idag ett nytt apotek i Vallentuna. Nära pendeltåget med många förbipasserande vid Tuna torg ligger det nya apoteket och invigningen skedde med bandklippning av bland annat Apoteksgruppens VD Tony Johansson och fina erbjudanden till alla kunder.

- Vi vill utmana våra konkurrenter i närheten genom att ge ännu bättre service till våra kunder, säger Matti Yacob, en av ägarna i farmaceuttrion.

Ägarskapet av etablerade apotek inom Apoteksgruppen på orter spridda i Sverige har gett de tre farmaceuterna en bred kompetens och nu utmanar man sitt entreprenörskap genom att öppna ett helt nytt apotek.

- Det här är entreprenörskap i sin renaste form, framgångsrika medlemmar i Apoteksgruppen som fortsätter att växa nära sina kunder. Jag gratulerar Vallentuna som nu får förmånen att lära känna Apoteksgruppen, säger VD Tony Johansson.

Under invigningsveckan får alla kunder 20% rabatt på hela egenvården och andra fina erbjudanden.

För mer information, vänligen kontakta:

Matti Yacob, apoteksägare, matti.yacob@apoteksgruppen.se, 073-709 58 92.

Maria Mårfält, Kommunikationschef, Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se, 0702- 33 48 08

Om Apoteksgruppen

Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, som är en internationell apotekskedja med apotek i Litauen, Lettland, Estland, Polen och Sverige. Euroapotheca är en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med mer än 3800 anställda på drygt 670 apotek. I Sverige finns 197 apotek och ett 40-tal drivs privat av egenföretagare med stöd av Servicekontoret.

Linda Wakeham
Kommunikationschef Kronans Apotek