2022-06-01 06:00Pressmeddelande

Apoteksgruppen uppdaterar sin produktdesign och välkomnar nya produkter till portföljen

Apoteksgruppen introducerar en ny uppdaterade produktdesign på sina egenvårdsprodukter som succesivt kommer fasas in under 2022. Utöver den nya designen så utökar man även egenvårdssortimentet genom att under våren addera nya produkter till portföljen.

Apoteksgruppens egenvårdssortiment har idag ett brett utbud med produkter inom både vitaminer och mineraler, hudvård, intimvård, barn och sol. Inför våren 2022 får egenvårdsortimentet en ny uppdaterad grafisk design och utöver uppdateringen så utökar man även med nya produktlanseringar. Två av produktnyheterna som lanseras är Apoteksgruppen Vätskeersättning Sport och Apoteksgruppen Fluorskölj.

Den nya uppdaterade designen kommer med mjuka pasteller och ett modernare uttryck som tydligare kommunicerar Apoteksgruppens varumärke och skapar en sammanhållen helhetskänsla av de olika produktserierna och varumärket. Färgscheman och grafiska former är några av elementen som ska tydliggöra och ska skapa igenkänning av produkterna för apotekskunden.

- Målet med den uppdaterade produktdesignen är att få ihop vårt egenvårdssortiment med Apoteksgruppens varumärkesprofil och skapa en tydlig och enhetlig profil och känsla som vi sedan kan bygga vidare på framåt. Självklart är det också viktigt med igenkänningen och jag är övertygad om att våra kunder kommer hitta våra uppdaterade produkter på hyllorna i apoteken, lika enkelt som innan, säger Helene Van Den Brink, Chef EMV Apoteksgruppen

Produktuppdateringarna kommer ske successivt under 2022.

Om Apoteksgruppen

Apoteksgruppen har närmare 200 apotek runt om i Sverige, med ett hjärta som klappar lite extra för vår lands- och glesbygd. Vi vill göra hälsa enkelt för alla våra kunder genom att erbjuda ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda tjänster och produkter inom hälsa och skönhet samt rådgivning av våra kvalificerade farmaceuter. Apoteksgruppen möjliggör egenföretagande genom franchise och är den enda apotekskedjan i Sverige som har både kedjedrivna och franchisedrivna apotek. Med drygt tusen medarbetare gör vi skillnad tillsammans - varje dag! Vårt engagemang bygger på tre kärnvärden; att bry sig på riktigt, att ligga steget före, att göra verklig skillnad. Och vår vision är att bli Sveriges mest engagerade apotek där kunderna mår lite bättre. Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, norra Europas största apotekskoncern.

Linda Wakeham
Kommunikationschef Kronans Apotek