2023-01-31 09:37Pressmeddelande

Apoteksgruppen etablerar nytt entreprenörsdrivet apotek i Göteborg, Gårdsten

Apoteksgruppen öppnar ett nytt entreprenörsdrivet apotek i stadsdelen Gårdsten, Göteborg. Apoteket kommer drivas av apoteksägarna och paret Fariba och Morteza med målet att ge en förstklassig service till apotekskunderna.

Etableringen i stadsdelen Gårdsten utanför Göteborg blir Gårdstens första apotek. Apoteket kommer ledas och drivas av det erfarna apoteksparet Fariba och Morteza. Paret har en lång erfarenhet från apoteksbranschen och båda har jobbat på Apoteksgruppen i över 6 år i roller som apoteksägare, tekniker, LMA och egenvårdsansvarig. Fariba och Morteza kommer nu senast från Apoteksgruppen Västra Frölunda som de nu även kommer fortsätta att driva parallellt med sitt nya apotek i Gårdsten.

- Vi ser så mycket fram emot att få öppna upp vårt andra apotek tillsammans i Gårdsten. Vi ser en stor potential i området och med apoteksläget då det byggs mycket bostäder runt om kring och då vi blir det enda apoteket i stadsdelen, granne med vårdcentralen. Gårdsten är ett område som håller på att växa fram, säger apoteksägare Morteza, Apoteksgruppen Gårdsten.

Apoteket är strategiskt beläget i Gårdsten centrum precis i anslutning till stadsdelens vårdcentral. Det är ett stort och rymligt apotek med en stor egenvårdsyta som skapar förutsättningarna för att kunna leverera ett brett produktutbud till kunderna.

- Vårt största fokus kommer alltid ligga på kundupplevelsen och att leverera bästa möjliga service i vårt nya apotek. Vi kommer alltid göra det lilla extra som krävs för att få så nöjda apotekskunder som möjligt, säger apoteksägare Morteza, Apoteksgruppen Gårdsten.

Apoteksgruppen välkomnar göteborgare till det nya apoteket på Salviatorget 1 i Gårdsten från och med den 31 januari kl. 10:00. Öppettider, måndag-fredag kl. 9-18, lördag kl. 10-14.

Om Apoteksgruppen och sammanslagningen med Kronans Apotek - Apoteksgruppen är mitt i en sammanslagning med Kronans Apotek där en ny apotekskedja ska etableras och gå under det gemensamma varumärket Kronans Apotek. Sammanslagningen kommer att skapa den största apoteksaktören på den svenska apoteksmarknaden sett till antal apotek och tredje största räknat till omsättning. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen.

Om Apoteksgruppen

Apoteksgruppen har närmare 200 apotek runt om i Sverige, med ett hjärta som klappar lite extra för vår lands- och glesbygd. Vi vill göra hälsa enkelt för alla våra kunder genom att erbjuda ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda tjänster och produkter inom hälsa och skönhet samt rådgivning av våra kvalificerade farmaceuter. Apoteksgruppen möjliggör egenföretagande genom franchise och är den enda apotekskedjan i Sverige som har både kedjedrivna och franchisedrivna apotek. Med drygt tusen medarbetare gör vi skillnad tillsammans - varje dag! Vårt engagemang bygger på tre kärnvärden; att bry sig på riktigt, att ligga steget före, att göra verklig skillnad. Och vår vision är att bli Sveriges mest engagerade apotek där kunderna mår lite bättre. Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, norra Europas största apotekskoncern.

Mickaela Borg
PR-ansvarig