2013-10-11 10:47Pressmeddelande

Apoteket Ängen öppnar på Ladugårdsängen i Örebro!

null

Måndagen den 14 oktober öppnade det 163:e apoteket inom Apoteksgruppen! Det är apotekaren Tamás Köntzey som förverkligar drömmen om ett helt nytt apotek på Ladugårdsängen, efter önskemål både från kunder och vården i området. Tamás driver sedan en tid tillbaka ett av kunderna uppskattat apotek i Adolfsberg och ”jag och min trevliga personal vill öka tillgängligheten, och ge personlig och kvalificerad rådgivning till våra nya kunder”.

Vid invigningen deltog bl.a Ewa Sundkvist, ledamot i Landstingsfullmäktige och alla kunder fick kaffe och fina erbjudanden. Invigningsdagen gavs 10% rabatt på hela egenvårdssortimentet och de första 10 kunderna fick fina presenter. Under resten av veckan fortsätter man sina erbjudanden med kraftigt nedsatta priser på utvalda produkter inom baby, mun- och hudvård.

För kontakt, ring:

Tamás Köntzey, Apoteksägare tfn: 0702- 396422

Maria Mårfält, Kommunikationschef tfn: 0702-334808

Om Apoteksgruppen

Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, som är en internationell apotekskedja med apotek i Litauen, Lettland, Estland, Polen och Sverige. Euroapotheca är en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med mer än 3800 anställda på drygt 670 apotek. I Sverige finns 197 apotek och ett 40-tal drivs privat av egenföretagare med stöd av Servicekontoret.

Linda Wakeham
Kommunikationschef Kronans Apotek