2021-06-01 06:30Pressmeddelande

Pressrelease från Styrelsen Apoteket

Ann Carlsson har efter 11 år som VD för Apoteket AB, blivit utsedd till ny VD för Systembolaget. Apotekets styrelse har inlett processen med att rekrytera en ny VD som ska fortsätta leda resan i linje med bolagets långsiktiga strategi.

- Apoteket har gjort en mycket framgångsrik resa under Anns ledning. Vi vill rikta ett varmt tack till Ann för hennes insatser för Apoteket under en tid av stor omställning, till dagens väsentliga roll med visionen att hjälpa människor till ett liv i hälsa. Vi kan bara gratulera Systembolaget till att få en mycket skicklig ledare som framtida VD, säger Ingrid Bonde, styrelseordförande för Apoteket å hela styrelsens vägnar.

Ann Carlsson kommer att fortsätta i sin nuvarande roll tills en ersättare tillträder i början av 2022. Hon kommer därmed att bidra till att ytterligare stärka bolaget och säkerställa en smidig övergång.

Om Apoteket

Apoteket grundades 1971 och är ett statligt ägt företag med huvudkontor i Solna. Vi vill göra det enklare att må bra och erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vård och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel och hälsa. Vi har cirka 400 öppenvårdsapotek och 600 apoteksombud över hela landet. Vi finns även på flera av sjukhusens vårdavdelningar. Du kan besöka oss dygnet runt på apoteket.se och i appen Mitt apotek.