2023-04-26 08:43Pressmeddelande

Premiär i Växjö och Örnsköldsvik

källa Detail Group, arkitekter och ingenjörer

Två nya apotek öppnar imorgon när Apoteket Hovshaga i Växjö och Apoteket Havsörnen i Örnsköldsvik slår upp portarna. I expansiva Hovshaga etablerar Apoteket ett nytt apotek med vårdcentral och matbutik som nära grannar och i Örnsköldsvik öppnar Apoteket Havsörnen bredvid Stora Coop och Systembolaget.

– Jag ser mycket fram emot invigningen och hoppas på folkfest! Vi blir första apotek i stadsdelen och efterfrågan är stor. Apoteket Hovshaga får fina lokaler i en nybyggd fastighet som också rymmer ett seniorboende med närhet till Capio vårdcentral och Ica Supermarket, berättar Gunay Tassim, apotekschef på Apoteket Hovshaga.

– Vi är så förväntansfulla inför att möta kunderna! Läget är utmärkt med stora aktörer som Coop och Systembolaget bredvid. Att vi erbjuder e-handel från start är en fin service där kunderna kan hämta sina beställningar smidigt inom två timmar i utlämningsboxar vid entrén, säger Pauline Nordlinder, apotekschef Apoteket Havsörnen.

Apoteket Havsörnen, Örnsköldsvik
Apotekschef: Pauline Nordlinder
Adress: Hästmarksvägen 6a
Medarbetare: cirka 6
Öppettider: vardagar 9-19.00, lördagar 10-16.00 och söndagar 11-16.00

Apoteket Hovshaga, Växjö
Apotekschef: Gunay Tassim
Adress: Segerstadsvägen 17e
Antal medarbetare: cirka 3
Öppettider: vardagar 9–18.00 samt lördag 10–14.00

Om Apoteket

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör med drygt 3 300 engagerade medarbetare som erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården och företag. Med cirka 400 apotek, 600 apoteksombud, e-handel och digital rådgivning samt service till vårdgivare är Apoteket tillgängligt över hela landet. Kulturen präglas av omtanke om kunder och medarbetare för ett liv i hälsa. Varumärket är ett av Sveriges starkaste med högt anseende inom läkemedelskompetens och hållbarhet. Apoteket är statligt ägt och grundades 1971, omsättningen uppgår till cirka 20 miljarder kronor.

Elin Jarl
Chef extern kommunikation Apoteket