2023-11-22 07:30Pressmeddelande

Nytt apotek till centrala Stockholm

Apoteket

Apoteket öppnar ett nytt apotek vid Sankt Eriksplan med invigning i början på december. Apoteket ligger strategiskt vid knutpunkten för tunnelbana och bussar.

– Vi utökar närvaron i centrala Stockholm med ett nytt apotek i utmärkt läge. För att möta efterfrågan från boende får apoteket extra fokus på barn och djur, säger Sandra Thunholm, regionchef på Apoteket.

Fem nya arbetstillfällen skapas när Apoteket Sankt Eriksplan öppnar den 7 december. Intresset att arbeta i det nya apoteket har varit stort, särskilt för roller inom egenvård. Apotekschef blir Anna Johansson som även är chef för närliggande Apoteket i Västermalmsgallerian.

Apoteket Sant Eriksplan
Adress: Sant Eriksplan 17
Apotekschef: Anna Johansson
Öppettider vardagar 8-19.00, lördagar 10-17.00, söndagar 11-15.00
Invigning: 7 december klockan 10.00

Om Apoteket

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör med drygt 3 300 engagerade medarbetare som erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården och företag. Med cirka 400 apotek, 600 apoteksombud, e-handel och digital rådgivning samt service till vårdgivare är Apoteket tillgängligt över hela landet. Kulturen präglas av omtanke om kunder och medarbetare för ett liv i hälsa. Varumärket är ett av Sveriges starkaste med högt anseende inom läkemedelskompetens och hållbarhet. Apoteket är statligt ägt och grundades 1971, omsättningen uppgår till cirka 22 miljarder kronor.

Elin Jarl
Chef extern kommunikation Apoteket