2021-06-16 08:00Pressmeddelande

Apoteket vinner Region Värmlands upphandling av läkemedelsförsörjning

​Apoteket har lämnat det vinnande anbudet i Region Värmlands upphandling av läkemedelsförsörjning. Apoteket vann både kategorin pris och kvalitet.

Fortsatt förtroende
Det är oerhört glädjande att vi får fortsatt förtroende av regionen. Det är tack vare det fina arbete vi gör varje dag som gjort det möjligt att få fortsatt förtroende av kunden, säger Per Kjörling, kundansvarig och regionchef, affärsområde Vård.

Nu belönas vi för vår höga kvalitet, säger Kristin Maddison, chef Marknad och Affärstöd, affärsområde Vård. Kunden valde en utvärderingsmodell där sortimentsarbete, resthantering och lagerhållning vägde tungt och dessutom fick två andra kunder betygsätta oss. Dessa två kunder belönade oss med högsta betyget. Vilket är fantastiskt roligt!

Bakgrund

Apoteket har sedan 2018 ett samarbete med region Värmland gällande läkemedelsförsörjning. Kommande uppdrag gäller från juni 2022 till mars 2026 och avser även det läkemedelsförsörjning.

Om Apoteket

Apoteket grundades 1971 och är ett statligt ägt företag med huvudkontor i Solna. Vi vill göra det enklare att må bra och erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vård och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel och hälsa. Vi har cirka 400 öppenvårdsapotek och 600 apoteksombud över hela landet. Vi finns även på flera av sjukhusens vårdavdelningar. Du kan besöka oss dygnet runt på apoteket.se och i appen Mitt apotek.