2020-02-07 09:30Pressmeddelande

Apoteket Trångsundsvägen i Kalmar är Sveriges bästa apotek

null

Apoteket har utsett Årets Apotek och vinnare 2020 är Apoteket Trångsundsvägen i Kalmar. Apoteket vinner tack vare ett enastående engagemang för att varje dag hjälpa kunderna med läkemedel och hälsa.

– Medarbetarna på Apoteket Trångsundsvägen gör ett fantastiskt arbete för att hjälpa sina kunder med råd om läkemedel och andra apoteksprodukter. De är genuint engagerade i kundernas hälsa och har dessutom en fantastisk kunskap och arbetsglädje. Det ger resultat inte bara i många nöjda kunder utan också i försäljning och lönsamhet, säger Lars Skutholm, Apotekets vice vd och ansvarig för apotekskedjan.

Apotekschefen Mattias Andersson var både rörd och stolt när hon tog emot priset från Lars Skutholm och Apotekets vd Ann Carlsson.

– Jag och mina medarbetare har arbetat hårt tillsammans för att hela tiden utveckla apoteket. Vi försöker att lyssna på kunderna för att förstå deras behov och kunna anpassa vårt sortiment och lager efter deras önskemål. Det är många små saker som gör att kunderna trivs och kommer tillbaka och det känns fantastiskt roligt att vi som belöning nu också blivit Årets Apotek, säger Mattias Andersson.

Förutom Apoteket Trångsundsvägen var även Apoteket Linblomman i Bollnäs och Apoteket Täby Centrum nominerade till Årets Apotek. Apoteken har bedömts utifrån bland annat nöjda kunder, nöjda medarbetare samt mål inom försäljning, drift och lönsamhet.

I samband med utdelning av Årets Apotek uppmärksammades också andra medarbetare och apotek. Här är vinnarna i några av de övriga kategorierna.

Årets nyetablering: Apoteket Kongahälla Center, Kungälv

Årets flytt: Apoteket Foxen, Töcksfors

Årets ombyggnation: Apoteket Hinden, Johanneshov

Årets förebild för Det goda kundmötet: Apoteket Lokatten Lindesberg

Årets apotekschefer:

• Cecilia Edesjö, Apoteket Svanen, Göteborg
  • Hedvig Fellbrandt, Apoteket Kärnan Skövde
  • Elisabeth Fröjd, Apoteket Stjärnan Hudiksvall

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.

Om Apoteket

Apoteket erbjuder läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Du kan lita på våra produkter och tjänster. Rådgivning på våra apotek baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi är genuint intresserade av att göra det enklare för människor att må bra. Att ligga steget före och våga utmana oss själva är viktigt för oss, likväl som att vår ambition är att möta människors utifrån deras behov och förväntningar. Behöver du Apotekets logotype? E-post: patric.wahlqvist@apoteket.se Letar du Apotekets produktbilder? Kontakta vår projektledare Marknads-PR Åsa Asplund. E-post asa.asplund@apoteket.se Är du journalist? Kontakta vår pressansvariga Freja Annamatz på freja.annamatz@apoteket.se