2024-02-08 07:30Pressmeddelande

Apoteket öppnar nytt på Kungsholmen

Sandra Thunholm och Özlem AslanSandra Thunholm och Özlem Aslan

Apoteket öppnar ett nytt apotek i centrala Stockholm i slutet på februari. Det är Apoteket Kungsmyntan som återuppstår efter stängningen för några månader sedan på grund ändrade planer för fastigheten.

Nya Apoteket Kungsmyntan ligger på Sankt Eriksgatan precis runt hörnet från det tidigare läget. Engagemanget och besvikelsen hos kunderna var stor när Kungsmyntan behövde stänga.

Vi började leta nytt läge direkt när beskedet kom och vi är nu glada att berätta att vi öppnar ett nytt fint apotek i närheten av det tidigare med flera vårdcentraler och kommunikationer som tunnelbana och bussar i närheten, säger Sandra Thunholm, regionchef på Apoteket.

Apoteket Kungsmyntan har premiär den 22 februari och apotekschef Özlem Aslan hälsar välkommen.

– Vi upplever ett fantastiskt engagemang från boende och besökare så öppningen är efterlängtad. Jag ser fram emot att erbjuda den bästa servicen och är särskilt glad att flera av våra erfarna egenvårdsrådgivare kommer med från tidigare apoteket, och vi söker nu fler farmaceuter till Sveriges nyaste apotek mitt i stan, säger Özlem Aslan, apotekschef Apoteket Kungsmyntan.

Apoteket Kungsmyntan
Adress: Sant Eriksgatan 35
Apotekschef: Özlem Aslan
Öppettider vardagar 9-19.00, lördagar 10-17.00, söndagar 11-17.00
Invigning: 22 februari klockan 10.00

Om Apoteket

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör med drygt 3 300 engagerade medarbetare som erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården och företag. Med cirka 400 apotek, 600 apoteksombud, e-handel och digital rådgivning samt service till vårdgivare är Apoteket tillgängligt över hela landet. Kulturen präglas av omtanke om kunder och medarbetare för ett liv i hälsa. Varumärket är ett av Sveriges starkaste med högt anseende inom läkemedelskompetens och hållbarhet. Apoteket är statligt ägt och grundades 1971, omsättningen uppgår till cirka 23 miljarder kronor.

Elin Jarl
Chef extern kommunikation Apoteket