2019-09-30 12:30Pressmeddelande

Apoteket öppnar nytt i Nordstan

null

I dag öppnar ett helt nytt apotek i det stora köpcentrat Nordstan i Göteborg. Apoteket Nordstan kommer att kunna hjälpa göteborgare och andra gäster med läkemedel, apoteksprodukter och vaccinationer i ett stort och toppmodernt apotek.

– Förutom service kring läkemedel så har vi ett mycket brett sortiment av egenvård och andra kvalitetssäkrade apoteksprodukter. Vi ser fram emot att komma igång och göra det lite enklare att må bra för göteborgare och alla andra gäster i Nordstan, säger apotekschefen Lisbeth Zetterberg.

Apoteket Nordstan blir Apotekets största apotek i Göteborg. Tio medarbetare bemannar apoteket och de kan hjälpa kunder på flera olika språk, förutom svenska och engelska bland annat arabiska och kurdiska.

Förutom produkter och stöd kring läkemedel och egenvård så kommer apoteket också att ha olika hälsotjänster. Redan från start kommer det finnas möjlighet att vaccinera sig tisdag och onsdagar mellan klockan 11 och 19. Vaccinationstjänsten sker i samarbete med vårdföretaget Adxto Care.

– Kunder kan få hjälp med vaccinationer inför resor, men vi erbjuder också andra vaccinationer, bland annat mot säsongsinfluensan samt mot mässling, påssjuka och röda hund, berättar Lisbeth Zetterberg.

För de kunder som vill handla på nätet går det också att hämta ut läkemedel och andra apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i appen Mitt Apotek och sedan hämta ut dem smidigt efter två timmar på något av våra apotek, berättar regionschef Eva Nyqvist.

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.

Om Apoteket

Apoteket erbjuder läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Du kan lita på våra produkter och tjänster. Rådgivning på våra apotek baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi är genuint intresserade av att göra det enklare för människor att må bra. Att ligga steget före och våga utmana oss själva är viktigt för oss, likväl som att vår ambition är att möta människors utifrån deras behov och förväntningar. Behöver du Apotekets logotype? E-post: patric.wahlqvist@apoteket.se Letar du Apotekets produktbilder? Kontakta vår projektledare Marknads-PR Åsa Asplund. E-post asa.asplund@apoteket.se Är du journalist? Kontakta vår pressansvariga Freja Annamatz på freja.annamatz@apoteket.se