2023-01-02 07:30Pressmeddelande

Apoteket öppnar nytt i Falun

I handelsplatsen Tallen utanför Falun etablerar Apoteket ett nytt apotek till sommaren. Premiär är satt till augusti 2023 och det nya apoteket skapar cirka tre nya arbetstillfällen och rekrytering startar omgående.

– Vi är vi glada att kunna öppna en butik i Tallen som nu utvecklas med flera nya aktörer och bostäder. Butiken blir ett bra komplement till våra övriga butiker i Falun och vi får goda grannar där City Gross och Systembolaget ligger närmast, säger Anna Larsson, etableringschef på Apoteket.

Apoteket som ska heta Tallen får sin entré ut mot den stora parkeringen mellan Systembolaget och City Gross, dessutom byggs en entré direkt in mot City Gross.

Handelsområdet Tallen ligger cirka 2 minuter från centrala Falun och cirka 8 minuter från Borlänge.

Om Apoteket

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör med drygt 3 300 engagerade medarbetare som erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården och företag. Med cirka 400 apotek, 600 apoteksombud, e-handel och digital rådgivning samt service till vårdgivare är Apoteket tillgängligt över hela landet. Kulturen präglas av omtanke om kunder och medarbetare för ett liv i hälsa. Varumärket är ett av Sveriges starkaste med högt anseende inom läkemedelskompetens och hållbarhet. Apoteket är statligt ägt och grundades 1971, omsättningen uppgår till cirka 20 miljarder kronor.

Elin Jarl
Chef extern kommunikation Apoteket