2020-10-02 06:45Pressmeddelande

Apoteket öppnar nytt i centrala Borås

DescriptionDescription

Idag öppnar ett helt nytt apotek i centrala Borås. Apoteket Österlånggatan ligger nära både shoppingstråk och flera vårdcentraler och kommer att ha mycket god service kring läkemedel och andra apoteksprodukter.

– Jag och mina medarbetare ser fram emot att hjälpa människor i Borås med omnejd med både läkemedel och hälsa. Vi hoppas kunna locka både de som varit på vårdcentralen och behöver råd och stöd kring läkemedel och de som är på stan och vill handla egenvård och andra kvalitetssäkrade apoteksprodukter säger apotekschefen Niklas Axelsson.

Det nya apoteket som ligger i hörnet där Österlånggatan och Lilla Brogatan möts kommer att ha öppet klockan 9-18 på vardagar och klockan 10-16 på lördagar. Apoteket kommer att ha tre kassor för läkemedelsservice och en generös avdelning för egenvård och andra apoteksprodukter.

– Vi vill ha en nära dialog med både kunder och vårdcentraler för att kunna utveckla vårt sortiment så att alla snabbt kan få den hjälp de behöver, säger Niklas Axelsson.

På apoteket finns självklart också möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i appen Mitt Apotek och sedan hämta ut dem smidigt efter två timmar på det apotek som du själv väljer som utlämningsställe. På apoteket.se finns ett ännu bredare sortiment och vårt apotek ligger bra till för många som rör sig i centrala Borås, säger Niklas Axelsson

Om Apoteket

Apoteket erbjuder läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Du kan lita på våra produkter och tjänster. Rådgivning på våra apotek baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi är genuint intresserade av att göra det enklare för människor att må bra. Att ligga steget före och våga utmana oss själva är viktigt för oss, likväl som att vår ambition är att möta människors utifrån deras behov och förväntningar. Behöver du Apotekets logotype? E-post: patric.wahlqvist@apoteket.se