2020-04-06 14:00Pressmeddelande

Apoteket kommer tillbaka till sjukhuset i Eksjö

DescriptionDescription

Apoteket öppnar idag ett helt nytt apotek på sjukhuset i Eksjö. Apoteket kommer att ge service kring i första hand läkemedel, men har också en välsorterad avdelning för egenvård.

– Det känns väldigt bra att vi nu är tillbaka med ett apotek på sjukhuset. Många patienter som skrivs ut behöver köpa med sig läkemedel och andra apoteksprodukter och genom vårt nya fina apotek kan göra det smidigt här hos oss, säger Sara Walfridsson som är chef på det nya apoteket.

Apoteket fanns tidigare på sjukhuset, men när ombyggnationen av sjukhuset började för cirka fem år sedan flyttade Apoteket Lejonet till Södra Storgatan i centrala Eksjö. Den tillfälliga lösningen har dock blivit väldigt uppskattad av kunderna i Eksjö och det apoteket blir kvar som komplement till det nya apoteket på sjukhuset.

Just nu påverkar det nya coronaviruset alla verksamheter i landet och självklart även apoteken. På alla apotek finns information om bland annat handtvätt och andra sätt att visa hänsyn och för att göra lämpligt avstånd tydligt finns också tejpmarkeringar i golvet vid alla kassor.

– Det är viktigt att vi är omtänksamma i dessa tider. Vi påminner också om möjligheten att hjälpa gamla och sjuka som inte ska gå ut via fullmakt. Det gör att du som får fullmakt kan hjälpa en anhörig med deras apoteksärenden och se till att den personen får sina läkemedel. Om du går till oss på apoteket går det också bra om du har ditt leg och leg för den du ska hämta läkemedel till, säger Sara Walfridsson.

Precis som på övriga apotek finns också lösningen Expressuthämtning på Apoteket på Eksjö sjukhus. Det innebär att du kan beställa och betala på apoteket.se och sedan hämta dina läkemedel på apoteket, eller få dem hemlevererade.

Om Apoteket

Apoteket erbjuder läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Du kan lita på våra produkter och tjänster. Rådgivning på våra apotek baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi är genuint intresserade av att göra det enklare för människor att må bra. Att ligga steget före och våga utmana oss själva är viktigt för oss, likväl som att vår ambition är att möta människors utifrån deras behov och förväntningar. Behöver du Apotekets logotype? E-post: patric.wahlqvist@apoteket.se