2023-05-17 10:46Pressmeddelande

Apoteket inför branschens högsta seniorrabatt

Seniorrabatt Apoteket

Med fem procents rabatt ger Apoteket med start idag alla medlemmar över 65 år apoteksbranschens högsta seniorrabatt. Veckans alla dagar, i både butik och e-handel, erbjuds rabatten som kombineras med dubbla medlemspoäng på alla köp.

– Vi vill med den här förmånen premiera våra seniorer som vi möter och ger råd till dagligen i våra butiker och e-handel. Självklart ska några av våra mest trogna kunder få en riktigt fin rabatt varje dag i veckan, säger Nina Eriksson, affärsområdeschef på Apoteket.

För att få rabatten efterfrågas medlemskap i Apotekets kundklubb och en ålder över 65 år.

Apotekets seniorrabatt

• 5 % på hela egenvårdssortimentet alla dagar både online och i butik.
  • Medlemmar över 65 år får även fortsatt dubbla poäng på alla köp.

Om Apoteket

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör med drygt 3 300 engagerade medarbetare som erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården och företag. Med cirka 400 apotek, 600 apoteksombud, e-handel och digital rådgivning samt service till vårdgivare är Apoteket tillgängligt över hela landet. Kulturen präglas av omtanke om kunder och medarbetare för ett liv i hälsa. Varumärket är ett av Sveriges starkaste med högt anseende inom läkemedelskompetens och hållbarhet. Apoteket är statligt ägt och grundades 1971, omsättningen uppgår till cirka 20 miljarder kronor.

Elin Jarl
Chef extern kommunikation Apoteket