2018-10-11 14:30Nyheter

Apoteket Juwelen i Borås vann tävlingen Årets kompetensapotek

null

Årets Kompetensapotek kommer från Apoteket. Apoteket Juwelen från Borås vann tävlingen i kamp med lag från andra apotekskedjor och slog i finalen Apotekets andra lag, Apoteket Universitetssjukhuset Örebro.

Tävlingen Årets kompetensapotek arrangeras av Apotekarsocieteten och är en form av frågesport inom det farmaceutiska området med tyngdpunkt på kundmötet på apotek. Tävlingen avgjordes i samband med mässan Apoteksforum. Syftet med Årets kompetensapotek är att främja en förbättrad läkemedelsanvändning och kunskaps- och kompetensutveckling inom hela läkemedelsområdet.

– Kunskap om läkemedel och hälsa är Apotekets kärna och något vi satsar mycket på att kunna förmedla i alla möten med våra kunder. Därför känns det väldigt roligt att våra apotek också var så framgångsrika i tävlingen, säger Apotekets chefsfarmaceut Louise Skalin.

I det vinnande laget från Apoteket Juwelen deltog Camilla Axelsson, Sara Wiesner och Niklas Axelsson. Apoteket blev Årets Kompetensapotek även 2016 och även då stod Apoteket Universitetssjukhuset Örebro för motståndet i finalen.

Om Apoteket

Apoteket erbjuder läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Du kan lita på våra produkter och tjänster. Rådgivning på våra apotek baseras på vetenskap och beprövad erfarenhet. Vi är genuint intresserade av att göra det enklare för människor att må bra. Att ligga steget före och våga utmana oss själva är viktigt för oss, likväl som att vår ambition är att möta människors utifrån deras behov och förväntningar. Behöver du Apotekets logotype? E-post: patric.wahlqvist@apoteket.se Letar du Apotekets produktbilder? Kontakta vår projektledare Marknads-PR Åsa Asplund. E-post asa.asplund@apoteket.se Är du journalist? Kontakta vår pressansvariga Freja Annamatz på freja.annamatz@apoteket.se