2023-05-22 05:55Pressmeddelande

Pressinbjudan: Återöppning av Nolhaga slott

Tulpanplantering i förgrunden och Nolhaga slott i bakgrunden.Nolhaga slott

Media hälsas välkommen på pressträff och visning inför återöppnandet av Nolhaga slott. Fredagen den 26 maj kl. 10 tar vi emot för information och rundtur där vi berättar om de gedigna och historiskt intressanta renoveringarna som skett under det gångna året.

— Målet har varit att återskapa 1800-talsandan och komma så nära originalet vi kan utan att göra för stora ingrepp i den befintliga interiören, säger Åsa Zacharoff, fastighetsansvarig Alingsås kommun.

Även Triumf Glasscafé deltar under pressvisningen och bjuder på avsmakning från årets utbud.

När? Fredagen den 26/5 kl. 10
Var? Nolhaga slott, Alingsås

Invigning Nolhaga slott
Lördagen den 27 maj öppnar Nolhaga slott och Triumf Glasscafé för säsongen. De delar som hittills restaurerats invigs och visas upp för allmänheten genom guidade rundturer. Allmänheten välkomnas till invigningen där det bjuds på alkoholfritt bubbel, avsmakning av glass och tal av bland annat kommunalråden.

Om Alingsås kommun

Alingsås är staden med den mysiga stadskärnan, de kullerstensbelagda innergårdarna och de historiska träbyggnaderna. Här har du nära till både naturen, de många sjöarna och de många möjligheter som Göteborgsregionen har att erbjuda. Alingsås är med sitt attraktiva läge under kraftig tillväxt men har ändå lyckats behålla sin genuina, historiska karaktär. I Alingsås kommun jobbar nästan 4000 medarbetare för att varje dag ge god samhällsservice till invånare, besökare, företag och föreningar. I kommunens vision för 2040 är Alingsås Västsveriges vackraste kulturstad i en levande bygd. Genom nytänkande, engagemang och tillgänglighet skapas livskvalitet för alla.

Fastighetsansvarig
Åsa Zacharoff