2019-11-15 06:55Pressmeddelande

Advokatbolaget fortsätter satsa i Umeå

På bild fr v: Robin, Rebecka och Jan Erik. På bild: Robin Hoverberg, Rebecka Rasmuson och Jan Erik Jonasson.

Advokatbolaget fortsätter sin expansion i Umeå och har anställt två nya biträdande jurister: Robin Hoverberg och Rebecka Rasmuson. Bland annat kommer de att jobba med bolagets nya tjänst Vår advokat – affärsjuristen.

Advokatbolaget är en byrå som är verksam inom bland annat affärsjuridik och konkurser, med rötter sedan 1957 i Skellefteå, men sedan en tid tillbaka satsar man på att expandera i Umeå med flera nyanställda.

– Robin och Rebecka stack verkligen ut i rekryteringsprocessen, Rebecka med sina expertkunskaper inom skatterätt och offentlig upphandling, och Robin med sitt entreprenörsdriv. De är båda mycket välkomna tillskott som lyfter oss, säger Jan Erik Jonasson, advokat och delägare.

Rebecka Rasmuson kommer närmast från en tjänst på förvaltningsrätten i Umeå, och uppskattar att få fortsätta utvecklas tillsammans med klienterna.

– Jag sökte mig till Advokatbolaget för att få arbeta klientnära med frågor som skatt och offentlig upphandling i företagens vardag, berättar Rebecka.

Robin Hoverberg har nyss flyttat hem till Umeå efter att ha jobbat på advokatbyrå i Norrbotten.

­– Det känns väldigt spännande att vara tillbaka i Umeå och få vara med och bygga upp verksamheten här. Advokatbolaget är en välrenommerad byrå med ett modernt och proaktivt sätt att arbeta, säger Robin.

Båda nytillskotten kommer att vara engagerade i Advokatbolagets nya tjänst Vår advokat – affärsjuristen, en helt ny typ av tjänstepaketering som ska göra det enklare och mer ekonomiskt fördelaktigt för företag att arbeta med affärsjuridiska frågor i vardagen.

– Om jag ska lyfta en enskild fördel med tjänsten så är det just skatterättskompetensen, och att den kan användas av såväl företagare som renodlade redovisningsbyråer, och även av lokala revisionsbyråer som stöd för deras egna kunder. Det lokala samarbetet mellan jurister och ekonomer kommer också att gynnas, säger Jan Erik.

Ämnen: Personal

Om Advokatbolaget

När svåra situationer uppstår, i privatlivet eller i företaget, behöver man en advokat som står stadigt vid ens sida under hela processen, som delar ens grundsyn och som kan hitta konstruktiva lösningar som fungerar även utanför själva rättssalen. En advokat som är stark i sak men behaglig i sättet, helt enkelt. Det här har varit vår grund ända sedan byrån grundades. Vi finns för människor och företag som uppskattar en advokat som är öppen för goda samtal och goda kompromisser även i de allra svåraste situationer. Oavsett om det rör sig om familjerätt, affärsjuridik, migrationsrätt eller fastighetsrätt så hjälper vi våra klienter att agera på rätt sätt vid rätt tillfälle. Och oavsett om det handlar om ett vardagsproblem eller en riktigt utsatt situation så lyfter vi blicken, tänker nytt och hittar vägar framåt tillsammans.

Jan Erik Jonasson
Advokat, delägare