2021-12-09 09:05Pressemelding

Annenhver nordmann ønsker seg en bok til jul

Adlibris har i samarbeid med SIFO Kantar AB gjennomført en omfattende undersøkelse blant 1000 nordmenn om hva de skulle sette mest pris på å få i julegave. I undersøkelsen fikk deltagerne svare på hvilke typer varer og tjenester som skulle kunne gi mest glede. En bok kom nest høyest opp på ønskelisten, rett etter en opplevelse. På et direkte spørsmål til deltagerne om de ønsker seg en bok i julegave, svarte over halvparten ja.

- Det er gledelig at mer enn annenhver nordmann ønsker seg en bok i julegave. Vi forstår jo at en opplevelse havner lengst opp på listen, vi vil jo alle oppleve ting sammen igjen. Men å gi bort en bok er å gi bort en opplevelse, sier Sakari Luovio salgssjef på Adlibris.

Videre viser undersøkelsen at det aller beste med å få en bok er at den bidrar til avkobling og underholdning. Kvinner leser først og fremst for å slappe av og menn for å lære seg noe nytt. Halvparten av nordmenn planlegger å lese en bok i juleferien.

Undersøkelsen ble gjennomført mellom 11. og 21. november 2021

Om Adlibris.com

Adlibris er en av Nordens ledende nettbutikker med et bredt utvalg av bøker, garn, hobby, leker og spill, babyartikler, kontormateriale, festartikler, elektronikk, skjønnhet, trening, interiør- og kjøkkenprodukter. Vi ønsker å gi våre kunder gode og inspirerende kjøpeopplevelser på nettet og vårt mål er alltid å kunne tilby lave priser og rask levering. Adlibris er en del av Adlibrisgruppen, som eies av Bonnier AB. Adlibris startet i 1997 og åpnet sin norske virksomhet i 2007. Med en omsetning på 2 milliarder er firmaet i dag Nordens ledende internettbokhandel.

Linnéa Wiklund
Head of People & Culture