2021-09-10 08:03Pressemelding

Adlibris’ største merkevaresatsing noensinne.

Adlibris inviterer til en inspirerende verden i sin nye kampanje Finn din neste leseopplevelse.

I 2021 har Adlibris lagt ned et omfattende merkevarearbeid, som nå tas ut i en ny nordisk kampanje. Med kampanjen Finn din neste leseopplevelse vil Nordens største nettbokhandel inspirere kundene til å oppdage nye fortellinger.

- Det siste året har vi fokusert mer på kundenes perspektiv. Hvordan ønsker de å konsumere bøker, hva er deres prioriteringer og hvordan ser kundereisen egentlig ut? Vi har gjennomført flere undersøkelser, og innsiktene vi har fått vil danne grunnlaget for vår markedsføring og kommunikasjon fremover, sier Sofia Söderqvist CMO i Adlibris.

Gjennom undersøkelser har Adlibris avdekket kundenes ønsker og behov. Inspirasjon til neste leseopplevelse, smidige leveranser, gode kampanjer og attraktive priser står sentralt. Tidligere har Adlibris hovedsakelig fokusert på taktisk kommunikasjon, men fremover blir det i større grad en kombinasjon av emosjonelle og rasjonelle budskap, basert på det nye merkevarearbeidet.

Med kampanjen Finn din neste leseopplevelse ønsker Adlibris å inspirere sine kunder ved å invitere dem inn i en magisk verden. En verden der alt kan skje, og der alle kan finne akkurat den boken de ønsker å lese.

Kampanjen er den største merkevaresatsingen i Adlibris’ historie og lanseres i Norge, Sverige og Finland.

- Vi er veldig stolte av den nye kampanjen. Kundene våre vil få se mye mer av det nye Adlibris fremover, avslutter Sofia Söderqvist.

Kampanjen implementeres i hele kundereisen, både i kjøpte og egne kanaler. TV-reklame, OHH, YouTube, avis/magasin, sosiale medier og øvrige digitale kanaler vil benyttes i tiden fremover. Adlibris vil også, ved hjelp av nye personaliseringsverktøy, gjøre det enklere for kundene å finne nye og relevante leseopplevelser på adlibris.com

Oppdragsgiver:

Sofia Söderqvist, CMO

Kristiina Ajpe, Markedsansvarlig Finland

Beathe Melsnes, Markedsansvarlig Norge

Daniela Lund, Markedansvarlig Sverige

Byrå: Adlibris Inhouse-byrå

Anette Erlander, Grafisk Leder

Elias Vieglins, Strategisk kommunikasjon

Leo Dahlin, Tekstforfatter

Madelinne Hemgren, Tekstforfatter

Produsent:

Henning Cronheim, Karpinsky

Om Adlibris.com

Adlibris er en av Nordens ledende nettbutikker med et bredt utvalg av bøker, garn, hobby, leker og spill, babyartikler, kontormateriale, festartikler, elektronikk, skjønnhet, trening, interiør- og kjøkkenprodukter. Vi ønsker å gi våre kunder gode og inspirerende kjøpeopplevelser på nettet og vårt mål er alltid å kunne tilby lave priser og rask levering. Adlibris er en del av Adlibrisgruppen, som eies av Bonnier AB. Adlibris startet i 1997 og åpnet sin norske virksomhet i 2007. Med en omsetning på 2 milliarder er firmaet i dag Nordens ledende internettbokhandel.

Linnéa Wiklund
Head of People & Culture