2019-08-27 13:10Pressmeddelande

Jonas Karlén ny vd för Adlibrisgruppen

Jonas KarlénJonas Karlén

I november tillträder Jonas Karlén som ny vd för Adlibrisgruppen. Jonas har lång erfarenhet inom digitala konsumenttjänster och kommer närmast från rollen som vd på Linas Matkasse. Han har innan dess innehaft ledande tjänster på MTG, bland annat som vd för streamingtjänsten Viaplay och som vd för Viasat, och han har även innehaft ledande positioner inom Vattenfall.

- Adlibris är ett av de mest omtyckta och välkända e-handelsföretagen i Norden och jag ser verkligen fram emot att tillsammans med teamet förverkliga de många möjligheter som Adlibris har. Jag hoppas och tror att mina erfarenheter från konsumentprodukter, digitala tjänster och supply chain kommer att vara till stor nytta för Adlibrisgruppen, säger Jonas Karlén.

Adlibrisgruppen har en långsiktig tillväxtstrategi och har växt kraftigt de senaste åren. Bland annat har Adlibris erbjudande mot konsument utvidgats från två till femton produktkategorier.

- Jonas Karlén är en erfaren vd och ledare med stor erfarenhet av såväl digitala konsumenttjänster som e-handel. Styrelsen är övertygade om att Jonas är rätt person för att tillsammans med Adlibrisgruppens kompententa ledning och medarbetare utveckla bolaget i rätt riktning med fokus på lönsam tillväxt, säger Tomas Franzén, styrelseordförande Adlibris AB.

Adlibrisgruppen är ett av Nordens ledande e-handelsföretag och består av e-handelssajterna Adlibris, Kökets favoriter, Bamba, Type & Tell, Discshop, Odla.nu, Roliga prylar, Makujakauppa, Adlibris Go samt Adlibris två fysiska butiker.

Om Adlibris.com

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Kökets favoriter, Bamba, Type & Tell, Discshop, Odla.nu, Roliga prylar, Makujakauppa, Adlibris Go samt Adlibris två fysiska butiker. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.

Elias Vieglins
PR-ansvarig