2020-01-28 15:45Pressmeddelande

Johan Karlsson ny styrelseordförande i Adlibrisgruppen

Johan Karlsson är CFO på Dustin Group och har varit styrelseledamot i Adlibrisgruppen sedan 2018. Han har tidigare arbetat på Techdata, ACO och Unilever. Han har en civilekonomexamen från Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

- Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Adlibrisgruppens ledning och ägare i det fortsattaarbetet med att utveckla bolaget, säger Johan Karlsson.

Johan tillträder som styrelseordförande den 1 februari 2020.

- Jag är glad att Johan Karlsson tar över som styrelseordförande i Adlibris, säger Erik Haegerstrand VD i Bonnier Group. Johan har gedigen erfarenhet av E-handel och kommer fungera utmärkt som ordförande för att tillsammans med nya vd Jonas Karlén utveckla Adlibris framåt.

- Jag vill också tacka avgående styrelseordföranden Tomas Franzén som kommer fortsätta sitt engagemang inom Bonnier som styrelseordförande i Bonnier News Group.

Adlibrisgruppens styrelse består av Ulrika Saxon, Håkan Rudels, Åsa Wirén, Amelie Söderberg, Jonas Karlén, Maria Selberg Esbjörnsson (arbetstagarrepresentant) och Linn Norberg (arbetstagarrepresentant).

Om Adlibris.com

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop, Odla.nu, Kökets Favoriter och Roliga prylar. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.

Elias Vieglins
PR-ansvarig