2020-09-16 07:38Pressmeddelande

Försäljningsrekord i augusti

Adlibris lager i Morgongåva.Adlibris lager i Morgongåva.

Enligt senaste försäljningssiffrorna från branschorganisationen Bokinfo har Adlibris en marknadsandel på 51 procent i augusti månad.

Adlibris har under det senaste året arbetat med att förbättra erbjudandet till kund, effektivisera sina processer och stärkt fokus på bokförsäljningen. Ett arbete som börjar ge positiva resultat.

- Vi är oerhört stolta över det arbete vi har gjort. Redan innan pandemin såg vi att vi var på rätt väg och den riktningen har förstärkts under våren och sommaren. I augusti nådde vår försäljning all-time-high och vi har aldrig sålt för mer i en enskild månad i Adlibris drygt 20-åriga historia. Kundnöjdheten fortsätter att öka och vi kommer att fortsätta arbeta hårt med att förbättra kundernas upplevelse bland annat i leveransdelen och genom att inspirera till mer läsning, säger vd Jonas Karlén.

Om Adlibris.com

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop och Odla.nu. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.

Elias Vieglins
PR-ansvarig