2019-12-20 09:40Pressmeddelande

Årets mest sålda böcker 2019

Under 2019 var årets mest sålda bok Ålevangeliet: Berättelsen om världens mest gåtfulla fisk av Patrik Svensson (Albert Bonnier förlag).

- Ålevangeliet är en alldeles unik faktabok om världens mest gåtfulla fisk men samtidigt om den gåtfulla människan. Den går rakt in i det existentiella - livet och om döden på ett ärligt icke-sentimentalt sätt. Boken är värd sitt Augustpris och förtjänar en paradplats i bokhyllorna hemma - en ny klassiker, säger Sakari Luovio Försäljningschef på Adlibris.

Årets mest sålda böcker i respektive genre:

Årets pocket: Innan ni tog oss av Lisa Wingate (Lavender Lit).

Årets barnbok: Sommarskuggan och Halloween-buset av Tina Mackic (Rabén & Sjögren).

Årets ungdomsbok: Jag, Nattid av Nathalie Danielsson & Hanna Welin (Bokfabriken).

Årets kokbok: Jennys jul av Jenny Warsén (Bonnier Fakta).

Årets skönlitteratur: En bur av guld av Camilla Läckberg (Forum).

Årets hälsobok: Hälsobalansen av Rangan Chatterjee (Norstedts).

Årets faktabok: Ålevangeliet: berättelsen om världens mest gåtfulla fisk av Patrik Svensson (Albert Bonnier förlag).

Årets e-bok: En bur av guld av Camilla Läckberg (Forum).

Årets självbiografi: Allt jag fått lära mig  av Tara Westover (Natur & Kultur).

Om Adlibris.com

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop, Bamba, Odla.nu, Kökets Favoriter, Yayday och Roliga prylar. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.

Elias Vieglins
PR-ansvarig