2019-12-11 05:40Pressmeddelande

Adlibrisgruppen utökar ledningsgruppen med ny tjänst

Veronica Fras blir Adlibrisgruppens Customer Experience Manager.

Adlibrisgruppen gör nu en kraftsamling kring kundupplevelsen genom att skapa en ny avdelning, Customer Experience, där man samlar CRM och Kundservice.

Som chef för den nybildade avdelningen har Veronica Fras rekryterats. Veronica har under större delen av sin karriär arbetat med frågor som är relaterade till strategier kring kundupplevelse, marknadsföring, köpbeteende. Hon kommer senaste från Viaplay där hon var Head of Customer Experience och har innan dess arbetat på SPP och Svenska Spel inom liknande roller och områden.

- Det är en dröm för mig att bli en del av Adlibrisgruppen. Böcker har alltid varit en personlig passion för mig samtidigt som det berikar oss individer och är viktigt för samhället. Jag hoppas att jag kan bidra med mina erfarenheter av att jobba datadrivet och kundcentrerat, både strategiskt och operativt. Jag tror också att det finns en hel del likheter med min nuvarande bransch, inte minst i utmaningarna kring att hjälpa kunden att snabbt och enkelt hitta relevant och intressant innehåll och att inspirera till nya upplevelser, berättar Veronica.

- Veronica kommer att tillföra mycket med sin omfattande och gedigna erfarenhet inom Customer Experience, inte minst från sin senaste roll inom streaming, som är en av de mest konkurrensutsatta branscher som finns.  Veronicas kombination av strategisk och analytisk höjd, operativt arbete och ett uppskattat ledarskap, gör att hon kommer att bli en stor tillgång för oss, säger Jonas Karlén vd för Adlibrisgruppen.

Om Adlibris.com

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop, Bamba, Odla.nu, Kökets Favoriter, Yayday, Wonderwall och Roliga prylar. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.

Elias Vieglins
PR-ansvarig