2018-09-26 09:02Pressmeddelande

Adlibrisgruppen och Bonnier Magazines & Brands lanserar Bondeco en ny inredningsbutik på nätet

null

Idag lanseras Bondeco, Adlibrisgruppens och Bonnier Magazines & Brands nya e-handelssatsning. Med ett brett utbud inom textil- och dekorationssegmentet vill Bondeco erbjuda det bästa urvalet av inredningsprodukter på marknaden; ett vackert, hållbart sortiment i alla prisklasser.

– Inredning är ett segment där vi ser stor potential för oss som e-handel. Precis som med Adlibrisgruppens övriga sajter ligger fokus på att erbjuda kunderna en inspirerande och lustfylld shoppingupplevelse tillsammans med alla de fördelar som finns med e-handel när det gäller konkurrenskraftiga priser, brett utbud och snabba leveranser, säger Henrik Oscarsson COO Adlibrisgruppen.

Bondeco är skapad i samarbete med Bonnier Magazines & Brands och besökare på Bondeco kommer att erbjudas stylingtips från Sveriges ledande inredningsmagasin.

– Med Sköna Hem, Lantliv, Allt i Hemmet, Gods & Gårdar, Hem & Antik och Gård & Torp har vi på Bonnier Magazines & Brands de största och starkaste inredningsvarumärkena på den svenska marknaden. Våra redaktioners passion, fingertoppkänsla och djupa kunskap inom inredning tillsammans med Adlibrisgruppens erfarenhet och kunskaper kommer göra Bondeco till den starkaste e-handeln för inredning, säger Daniel Frodin, publisher och ansvarig för Bondeco på Bonnier Magazines & Brands.

På Bondeco finns välkända varumärken som Lexington, Himla och House Doctor, men även mindre aktörer med produkter som utmärker sig vad gäller design, kvalitet och pris.

Bondeco blir ett nytt tillskott till Adlibrisgruppen, som idag består av e-handelssajterna Adlibris, Adlibris Go, Bamba, Discshop, Kökets favoriter, Makujakauppa, Odla.nu, Roliga prylar, Wonderwall och Yayday.

Bondeco lanseras idag: https://www.bondeco.se/

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop, Bamba, Odla.nu, Kökets Favoriter, Yayday, Wonderwall och Roliga prylar. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.

Om Adlibris.com

Linnéa Wiklund