2019-12-03 06:05Pressmeddelande

Adlibris skänker 3200 julklappar till Stockholms Stadsmission

Unga Station tar emot julklappar.Unga Station tar emot julklappar.

Stockholms Stadsmissions verksamhet Unga Station arbetar med barn, ungdomar och unga föräldrar som befinner sig i en utsatt situation. Här kan man träffa utbildad personal och få hjälp med att prata om jobbiga saker som händer i livet. Julen förknippas med gemenskap och julklappar men för många är det också en väldigt påfrestande period. Unga Station ser till att de som lever i någon form av utsatthet får ta del av julfirande och julklappsutdelning.

- Unga Station gör en fantastisk och viktig insats för de som har det tufft. Vi har alla ett ansvar att försöka hjälpa till och göra vad vi kan för att även de mest utsatta ska kunna få en fungerande vardag. När vi pratade med Stockholms Stadsmission och fick inblick i deras verksamhet Unga Station ville vi verkligen bidra på något sätt. Det resulterade i att vi skänkte 3200 julklappar, som omfattade allt från böcker och leksaker till pyssel. Kanske kan det göra att julen blir lite bättre och lite ljusare, säger Jonas Karlén vd för Adlibrisgruppen.

Unga Station är glada för julklapparna som kommer delas ut till småbarnsfamiljer i Stockholmsområdet.

- Det här är en helt fantastisk gåva och mer än vad vi kunnat drömma om. Det är fina saker som känns bra att dela ut till barn som annars kanske inte får några julklappar, berättar Erica Sandin, Enhetschef på Unga Station.

Vill du också donera till Unga Station? Läs mer här.

Om Adlibris.com

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop, Bamba, Odla.nu, Kökets Favoriter, Yayday, Wonderwall och Roliga prylar. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.

Elias Vieglins
PR-ansvarig