2020-09-16 07:38Pressmeddelande

Adlibris säljer mer än varannan bok i Sverige

Adlibris lager i Morgongåva.Adlibris lager i Morgongåva.

Enligt senaste försäljningssiffrorna från branschorganisationen Bokinfo har Adlibris en marknadsandel på 51 procent i augusti månad. Det innebär att mer än varannan fysisk bok säljs av Adlibris.

Adlibris har under det senaste året arbetat med att förbättra erbjudandet till kund, effektivisera sina processer och stärkt fokus på bokförsäljningen. Ett arbete som börjar ge positiva resultat.

- Vi är oerhört stolta över det arbete vi har gjort. Redan innan pandemin såg vi att vi var på rätt väg och den riktningen har förstärkts under våren och sommaren. I augusti nådde vår försäljning all-time-high och vi har aldrig sålt för mer i en enskild månad i Adlibris drygt 20-åriga historia. Kundnöjdheten fortsätter att öka och vi kommer att fortsätta arbeta hårt med att förbättra kundernas upplevelse bland annat i leveransdelen och genom att inspirera till mer läsning, säger vd Jonas Karlén.

Om Adlibris.com

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop och Odla.nu. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.

Elias Vieglins
PR-ansvarig