2021-12-09 09:07Press release

Joka toinen suomalainen toivoo joululahjaksi kirjaa

Adlibris on yhdessä SIFO Kantarin kanssa tehnyt kattavan kyselytutkimuksen, jossa tuhat suomalaista kertoo mieluisimmista joululahjatoiveistaan. Osallistujat saivat kyselyssä eri vastausvaihtoehtojen kautta kertoa, millaiset joululahjaksi saadut tuotteet ja palvelut tuottaisivat heille eniten iloa. Painettu kirja on toiseksi suosituin vaihtoehto, ja ensimmäistä paikkaa pitää elämyslahja.

- On ilahduttavaa huomata, että useampi kuin joka toinen suomalainen toivoo joululahjaksi painettua kirjaa. Ymmärrämme hyvin, että ensimmäistä paikkaa listalla pitävät elämyslahjat, sillä yhdessä tekeminen on jälleen pitkästä aikaa mahdollista. Myös kirjan antaessaan tulee antaneeksi elämyksen, sanoo Adlibriksen myyntijohtaja Sakari Luovio.

Kyselytutkimuksen tuloksista selviää myös, että vastaajien mukaan parasta kirjalahjan saamisessa on, että kirja tarjoaa mahdollisuuden viihtymiseen ja arjesta irtautumiseen. Naispuoliset vastaajat kertovat lukevansa rentoutuakseen ja miespuoliset puolestaan korostavat uusien taitojen oppimista. Reilu puolet suomalaisista aikoo joulun vapaapäivinä lukea kirjan.

Kyselytutkimus toteutettiin 11.–21.11.2021.

About Adlibris Finland Oy

Adlibris.com - Pohjoismaiden suurin verkkokirjakauppa! 10 000 000 kirjaa, toimistotarvikkeet, askartelu- ja käsityötuotteet sekä lelut ja lastentarvikkeet Nopea toimitus - Edulliset hinnat

Linnea Wiklund