2021-09-10 08:06Press release

Adlibris tekee historiansa suurimman brändisatsauksen

Adlibris kutsuu inspiroivaan maailmaan uudessa kampanjassaan Löydä seuraava lukuelämyksesi.

Adlibris on vuoden 2021 aikana keskittynyt vahvistamaan brändiään ja aloittaa nyt uuden pohjoismaisen kampanjan Löydä seuraava lukuelämyksesi. Kampanjalla Adlibris haluaa inspiroida asiakkaitaan löytämään uusien tarinoiden pariin.

- Viime vuosien aikana olemme keskittyneet työskentelemään entistäkin asiakaslähtöisemmin. Haluamme tietää, miten asiakkaamme kuluttavat kirjoja, mitkä asiat ovat heille merkityksellisiä ja miltä ostokäyttäytyminen käytännössä näyttää. Olemme tehneet useita kartoituksia, joiden tulokset luovat perustaa Adlibriksen markkinoinnille ja viestinnälle, kertoo Adlibriksen markkinointijohtaja Sofia Söderqvist.

Adlibriksen tekemien kartoitusten mukaan asiakkaille merkityksellisiä seikkoja ovat lukuinspiraation löytäminen, sujuvat toimitukset, hyvät kampanjat ja edulliset hinnat. Aiemmin Adlibris on tehnyt paljon taktista markkinointia, mutta se korostaa nyt osana brändityötään emotionaalisten ja rationaalisten viestien yhdistelmää, mikä näkyy myös tuoreessa kampanjassa.

Löydä seuraava lukuelämyksesi -kampanjan tarkoituksena on inspiroida Adlibriksen asiakkaita uusiin lukuelämyksiin kutsumalla heidät mukaan taianomaiseen maailmaan – paikkaan, jossa mikä tahansa on mahdollista, ja jossa asiakas löytää juuri itselleen sopivaa luettavaa.

Uusi kampanja on Adlibriksen historian suurin brändisatsaus, joka lanseerataan yhtä aikaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

- Olemme todella ylpeitä brändimme kehityksestä ja uudesta kampanjastamme. Jatkossa asiakkaamme näkevät paljon enemmän uudenlaista Adlibrista, Sofia Söderqvist summaa.

Kampanja näkyy koko asiakasmatkan varrella pitäen sisällään sekä Adlibriksen omat että ulkoiset markkinointikanavat. Mukana on esimerkiksi televisiomainoksia, ulkomainoksia, YouTube-videoita, sosiaalisen median sisältöjä, printtimainoksia sekä muuta mainontaa. Lisäksi Adlibris hyödyntää uusia personointityökaluja inspiroidakseen asiakkaitaan verkkokaupassaan.

Tilaaja:

Sofia Söderqvist, markkinointijohtaja

Kristiina Ajpe, markkinointivastaava Suomi

Beathe Melsnes, markkinointivastaava Norja

Daniela Lund, markkinointivastaava Ruotsi

Kampanjatiimi:

Anette Erlander, graafisen työn johtaja

Elias Vieglins, strateginen viestintä

Leo Dahlin, copywriter

Madelinne Hemgren, copywriter

Tuottaja:

Henning Cronheim, Karpinsky