2019-06-12 09:01Pressrelease

Lystra personlig assistans växlar upp med ny ledning

Formar assistans AB förvärvade nyligen Bra Liv Sverige AB som komplement till dotterbolaget Lystra personlig assistans AB. Nu tas nästa steg i att utveckla bolagen och skapa en stark och mer omfattande leverantör av kvalitativa omsorgstjänster, detta genom att Lystras VD Daniel Lindkvist på egen begäran lämnar uppdraget och istället tar plats i bolagets styrelse, med fokus på att arbeta med koncernövergripande frågor. Till ny VD utses Hasse Wennström, idag Affärsområdeschef för personlig assistans.

”Jag har fått styrelsens förtroende att peka i riktning mot min ersättare och jag har alltid vetat att Hasse är rätt person att ta bolaget vidare i rätt riktning”, säger Daniel Lindkvist. ”Jag har arbetat med Hasse i många år, i flera bolag och jag hyser ett enormt förtroende för honom dels som sakkunnig inom vår verksamhet och bransch, men framförallt som ledare och chef.”

”Under Daniels ledning har Lystra utvecklats mycket positivt som bolag och han lämnar över en stark, välskött och betydande aktör inom personlig assistans till sin efterträdare. Nu ser vi fram emot att ta ytterligare steg och nå nya framgångar med Hasse Wennström vid rodret. Vi gläds också åt att vi hittat Daniels efterträdare internt, vilket vi ser som ett styrkebesked för Lystra som organisation”, säger Mathias Blomberg, styrelseordförande.

Hasse Wennström tillträder som VD för Lystra personlig assistans i samband med bolagets årsstämma den 27 juni.

För mer information, vänligen kontakta:

Mathias Blomberg, styrelseordförande

070-224 96 32, mathias.blomberg@igneadvokatbyra.se

Daniel Lindkvist, VD

023-383 14 08, daniel.lindkvist@lystraassistans.se

Hasse Wennström, Affärsområdeschef

042-301 74 82, hasse.wennstrom@lystraassistans.se

About Lystra personlig assistans press

Lystra personlig assistans föddes ur viljan att på allvar stå upp för reformen som den var tänkt från början. Utan excesser och orimliga vinstuttag. Utan räntesnurror, kanalöar eller fusk. Med fokus på kundens rätt att leva som andra, efter sina förutsättningar. Att få leva, inte bara överleva.mpany

Daniel Lindkvist
Daniel Lindkvist