2019-04-15 11:37News

Isolamins säljorganisation utökas i södra Sverige

Isolamin sandwichpanelerIsolamin sandwichpaneler

Isolamins säljorganisation utökas nu genom att den danska agenten Aabo Akustik rekryterar Lennart Månsson som säljare av Isolamins sandwichpaneler till den sydsvenska marknaden.

– Vi har sett av vi behöver utöka våra kontaktytor och att vi behöver finnas närmare marknaden i de södra delarna av Sverige, förklarar Maria Öjercrantz, försäljningschef på Isolamin, och fortsätter:
– Tillsammans med vår agent, Aabo Akustik, ser vi nu till att täcka upp på den sydsvenska marknaden genom att Aabo nu har rekryterat Lennart Månsson, som säljare på område syd. Lennart har jobbat åt oss på Isolamin tidigare och har, förutom en mångårig erfarenhet av försäljning, också en bred kunskap inom Isolamins produktområde.

"Positivt att få skapa nya kundkontakter men också att få återetablera gamla kontakter"

Lennart Månsson berättar själv:
– Aabo Akustik fick erbjudande om att ta över försäljningen av Isolamins produkter i Sydsverige. Frank på Aabo Akustik såg fördelar med att ta med mig, som har 15 års erfarenhet av Isolamins produkter och som har kundkontakter inom Sydsverige. Jag själv ser det som mycket positivt att få skapa nya kundkontakter men också att få återetablera gamla kontakter.
– När det gäller produkterna så är de också väldigt roliga att jobba med då det finns så många variabler och användningsområden, säger Lennart och tillägger:
– Några bra exempel på fördelar med Isolamins produkter är att de har en täthet med godkännande för bland annat ventilations- och renrumsbyggnader. Panelerna är modulanpassade och har en stor flexibilitet, de har en mycket bra bullderdämpning för exempelvis bullerinbyggnad eller bullerskärmar. Många av panelmodellerna är dessutom också brandklassade. Det är helt enkelt en produkt som kan användas inom många olika områden.

Tveka inte att höra av er till Lennart – eller någon av våra andra säljare – om ni är intresserade av Isolamins produkter.

Kontaktuppgifter till Lennart
Lennart Månsson, säljare Isolamin region syd
Aabo Akustik & Handel ApS
Tel. +46768740740
E-post. lm@aaboakustik.com

Säljområdeskarta Sverige

Kontaktuppgifter till våra andra säljare och återförsäljare finner ni under länken nedan.

PNG-logo för Isolamin Sweden AB

About PartGroup

PartGroup – sex systerföretag med rationellt industrialiserat byggande i fokus. Part Construction AB erbjuder prefabricerade, objektanpassade badrum till nybyggnation av hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. PreBad AB erbjuder prefabricerade badrum för stamrenovering. Isolamin Sweden AB erbjuder kundanpassade lösningar inom området sandwichelement samt prefabricerade bostads- och hotellmoduler. Space Interiör Sverige AB erbjuder projektanpassade köksmoduler och badrumsinredning. PreEnergi AB erbjuder system för värmeväxlare m.m. PCS Modulsystem hyr ut tillfälliga modullokaler.

Anders Byström
Commercial Director - PartGroup