2018-12-05 08:51Pressrelease

Rejäl skjuts för NOWO efter kampanj

Fintechbolaget NOWO:s senaste reklamkampanj, med Adam Alsing som frontfigur, blev ett raketbränsle för bolaget som på bara en månad dragit in över 20 000 nya kunder. Med 60 000 kunder totalt innebär det en ökning av kundstocken med 50%.

– Det är såklart glädjande att vår satsning gett resultat. Dessutom börjar människor förstå enkelheten i vår idé. Att spara lite och sällan, istället för sällan och mycket, är ett sätt som verkar fungera för människor. Med ett mikrospar känner de att de inte behöver göra avkall på sin vardag, säger Rutger Selin, vd på NOWO.

NOWO har också under året attraherat en hel del riskkapital från både nya och gamla aktieägare, som hittills under 2018 investerat närmare 20 miljoner kronor.

– Nu när folk i högre utsträckning känner till NOWO är det spännande att ge sig in i 2019. Eftersom en stor del av svenskarna inte ännu har kommit igång med att spara till pensionen på ett smartare sätt så kommer vi att fortsätta utveckla vårt kunderbjudande. Vårt mål är att se till att fler hittar sitt eget sätt att spara, säger Rutger Selin.

About NOWO

Spara enkelt till pensionen med NOWO! NOWO vill hjälpa svenskarna till ett enkelt och smidigt sparande för en rikare pension. Företagets löfte till sina medlemmar är att vara det enklaste sättet att spara till pensionen i vardagen utan att det påverkar hur de lever idag. VD är Rutger Selin och bolaget har funnits sedan 2014

Rutger Selin
vd