2024-04-26 13:00Pressrelease

Premiär för Duellen - här är alla datumen

Alice Bah Kuhnke (MP) och Tomas Tobé (M) ger sig ut på gemensam debatturné genom Sverige. Alice Bah Kuhnke (MP) och Tomas Tobé (M)

På måndag 29 april är det premiär för debatturnén Duellen där Tomas Tobé (M) och Alice Bah Kuhnke (MP) besöker flera städer för att ta Europavalrörelsen ut i landet. Turnén inleds i Borås och Göteborg.

I Europavalet 2019 blev Tomas Tobé (M) och Alice Bah Kuhnke (MP) Sveriges populäraste EU-politiker sett till antalet personkryss. Nu möts de i en debatt om klimat, migration och en tredje fråga som publiken väljer.

• Med denna debatturné ger vi väljarna möjlighet att få veta mer om hur EU-politiken påverkar dem och deras vardag! I en verklighet där klimatförändringarna eskalerar, naturen skövlas och demokratin i Europa på många platser är hotad, så är Europaparlamentsvalet den 9 juni ett avgörande vägval för vilket EU vi vill ha, säger Alice Bah Kuhnke (MP), toppkandidat i europaparlamentsvalet för Miljöpartiet

De representerar två helt olika politiska inriktningar och är oense om mycket, allt från migrationen till klimatpolitiken, men de är helt överens om att det kommande Europavalet den 9 juni är avgörande för Sveriges och EU:s framtid.

Datum för Duellen:

29 april

Borås, Textilhögskolan kl 15.00

Göteborg, Scandic central kl 18.30

3 maj

Uppsala

Gävle

8 maj

Lund

Helsingborg

13 maj

Västerås

16 maj

Umeå

About Miljöpartiet de gröna

Miljöpartiet de gröna har vuxit fram ur rörelserna för miljö, fred och jämställdhet. Idag gör vi Sverige grönare. Vi bryr oss om allt levande, världens alla människor och kommande generationer.

pressekreterare
Carolina Bruseman